Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen

4,9/5 | “Goede communicatie, snelle reacties en goede service.”

Veelgestelde vragen

Geen zorgen, we helpen u graag persoonlijk verder. Neem gerust contact met ons op via telefoon, e-mail of het contactformulier. Onze specialisten staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden, hoe klein of complex ook. Bij Laan35 nemen we de tijd voor u.
Binnen hoeveel tijd kan ik een offerte verwachten na aanvragen?

Nadat u de gegevens heeft ingevuld, ontvangt u binnen 1 werkdag een offerte van ons of nemen wij contact met u op voor meer informatie. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan voor u klaar!

Werken jullie in bepaalde delen van Nederland of zijn jullie landelijk dekkend?

Laan35 is landelijk dekkend. We werken in het hele land: van de Randstad tot en met Groningen en Maastricht. Hoewel we gevestigd zijn in Amsterdam, hebben we inspecteurs verspreid over Nederland. Hierdoor kunnen we projecten slim combineren en efficiënt plannen, wat zorgt voor een goede landelijke dekking.

Leveren jullie ook diensten aan particulieren koopwoningeigenaren?

Wij leveren onze diensten uitsluitend aan zakelijke klanten. Onze processen en werkwijze zijn hier volledig op ingericht. Een VvE (Vereniging van Eigenaren) valt in dit geval ook onder de zakelijke markt. Voor individuele particuliere woningeigenaren zijn onze trajecten doorgaans niet passend, omdat deze vaak een andere aanpak vereisen dan onze standaard dienstverlening.

Hoe lang duurt het voordat de inspectie/afspraak wordt ingepland na akkoord?

Na het accepteren van de offerte, nemen onze inspecteurs contact met u op om een inspectiedatum in te plannen. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onze inspecteurs en eventuele wensen, vindt de inspectie doorgaans binnen 2 tot 4 weken plaats.

Hoe lang duurt een inspectie?

De duur van een inspectie hangt af van de grootte en complexiteit van uw object. Voor een kleinschalige VvE (bijvoorbeeld een gebouw met 3 appartementsrechten) duurt een inspectie meestal 1 tot 2 uur. Bij grotere complexen of gebouwen met meerdere bouwdelen kan dit uiteraard langer zijn en varieert de inspectietijd van een dagdeel tot meerdere dagen. Indien gewenst kunnen we vooraf een inschatting geven op basis van het object en de bouwkundige situatie.

Wat moeten de inspecteurs tijdens de inspectie allemaal zien?

Tijdens de inspectie hebben onze inspecteurs toegang nodig tot diverse ruimtes in het gebouw om een volledig beeld van de bouwkundige staat te krijgen. Denk hierbij aan:

  • 2 à 3 balkons, bij voorkeur aan de voor- en achterzijde, zodat ook de achtergevel beoordeeld kan worden;
  • 2 à 3 woningen, bijvoorbeeld een begane grondwoning en een woning direct onder het dak, om verschillende bouwlagen te inspecteren;
  • Het trappenhuis, indien aanwezig;
  • De algemene bergingen of andere gedeelde ruimtes;
  • Het dak;
  • De kelder/kruipruimte, indien aanwezig.

Het is belangrijk dat deze ruimtes goed toegankelijk zijn tijdens de inspectie, zodat wij een compleet en betrouwbaar (D)MJOP kunnen opstellen. De bovengenoemde aantallen zijn gebaseerd op een kleinschalig appartementencomplex. Dit kan per gebouw verschillen.

Wat voor subsidie is verkrijgbaar op een DMJOP of Energieadvies voor een VvE?

Voor een Duurzaam Meerjarenonderhoudsplan (DMJOP) of energieadvies voor een VvE is subsidie beschikbaar via de Subsidieregeling verduurzaming voor verenigingen van eigenaars (SVvE). Deze subsidie is bedoeld om VvE’s te stimuleren inzicht te krijgen in verduurzamingsmaatregelen. De subsidie vergoedt een deel van de advieskosten, waaronder het opstellen van een DMJOP of een energieadvies.

Aan welke voorwaarden moet het Energieadvies of Duurzaam Meerjarenonderhoudsplan voldoen om subsidie te kunnen verkrijgen?

Bij een DMJOP is het belangrijkste dat er binnen nu en 10 jaar minimaal twee verduurzamingsmaatregelen worden opgenomen. Bij een Energieadvies geldt dat het advies conform de juiste normen moet zijn opgesteld en dat het specifieke berekeningen bevat. Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u graag naar de informatiepagina van de SVVE. Uiteraard voldoen onze adviezen aan alle gestelde normen en proberen we altijd twee verduurzamingsmaatregelen te vinden, die we binnen 10 jaar in het DMJOP kunnen begroten.

Wordt het subsidiebedrag in mindering gebracht met de factuur die ik ontvang?

De subsidie wordt niet verrekend op onze factuur. U ontvangt van ons een reguliere factuur voor de volledige kosten. De subsidie wordt achteraf door de RVO aan de VvE uitgekeerd, mits de aanvraag wordt goedgekeurd.

Wat is de kans van slagen met betrekking tot de subsidieaanvraag?

Als de aanvraag correct wordt ingediend en het DMJOP en Energieadvies voldoet aan de eisen van de regeling, is de kans op toekenning hoog. Tot op heden hebben wij een zeer hoog slagingspercentage bij aanvragen namens VvE’s, gezien wij bij het opstellen van de rapportages sturen op de eisen die de SVvE stelt.

Hoeveel geld zit er momenteel in het subsidiepotje? Wat is de kans dat het potje leeg raakt?

De SVVE-regeling heeft een jaarlijks budget. De actuele stand van het beschikbare budget wordt bijgehouden op de website van de SVvE. In de praktijk raakt het potje meestal pas richting het einde van het jaar op. We raden aan om de aanvraag tijdig in te dienen om zeker te zijn van beschikbaarheid. In het begin van het opvolgende jaar wordt het potje meestal weer aangevuld. De verwachting is dat de komende jaren het potje steeds bijgevuld zal worden.

Hoelang duurt het indienen van de subsidieaanvraag?

Dat hangt mede van de aanlevering van de documentatie door u als opdrachtgever af. Als alle benodigde documenten compleet zijn, kan de subsidieaanvraag binnen enkele werkweken worden doorlopen. Wij ondersteunen alleen bij het indienen van de subsidie, niet bij het aanleveren van de juiste documenten. Na het indienen van de aanvraag ontvangen wij meestal binnen 6 tot 10 weken uitsluitsel.

Om subsidie op het DMJOP te krijgen, moeten binnen nu en 10 jaar minimaal twee verduurzamingsmaatregelen worden opgenomen. Ben ik verplicht om deze maatregelen ook daadwerkelijk uit te voeren?

Nee, dat is niet verplicht. Het doel is vooral om als VvE alvast na te denken over mogelijke verduurzamingsmaatregelen en hierop voor te sorteren. De subsidieverstrekker controleert niet of deze maatregelen daadwerkelijk zijn uitgevoerd.

Wat moet er allemaal aangeleverd worden om tot een subsidieaanvraag te komen?

Voor de subsidieaanvraag zijn in ieder geval de volgende documenten nodig:

  • Een ondertekende offerte voor het DMJOP inclusief EPA-W;
  • De notulen van het VvE-besluit om het DMJOP te laten opstellen;
  • Gegevens van de VvE (KvK-uittreksel, contactgegevens);
  • Een machtiging, zodat wij namens de VvE een subsidieaanvraag kunnen indienen;
  • En nog enkele andere documenten, afhankelijk van uw specifieke situatie. Voor het meest actuele overzicht kunt u het deze pagina van de SVvE raadplegen.
Kunnen jullie het opgestelde advies toelichten?

Ja, wij kunnen na oplevering het advies toelichten, bijvoorbeeld tijdens een online sessie of op locatie. Dit biedt de mogelijkheid om vragen te beantwoorden en het rapport gezamenlijk door te nemen. Dit zit niet standaard bij onze prijzen inbegrepen.

Waarom kost een aanpassing na oplevering van advies soms geld?

Aanpassingen buiten de afgesproken nazorgtermijn of complexe wijzigingen vragen extra tijd en inzet van onze adviseurs. Hiervoor rekenen wij een vergoeding om de gemaakte uren en werkzaamheden te dekken.

Wat kost een presentatie buiten kantoortijd om op locatie?

Voor een presentatie op locatie buiten reguliere kantoortijden rekenen wij een meerprijs. De exacte kosten hangen af van de locatie en het gewenste tijdstip en worden vooraf duidelijk gecommuniceerd.

Wat is jullie betaaltermijn?

Standaard hanteren wij een betaaltermijn van 14 dagen.

Wat zijn jullie facturatievoorwaarden?

Dat is afhankelijk van het type opdracht en de opdrachtgrootte. Uiteraard staat dit altijd op onze offerte vermeld.

Ik wil wijzigingen aangebracht hebben in het advies, kan ik dan de betaling uitstellen?

Nee, dat is niet mogelijk. Wij factureren op het moment dat het conceptadvies is opgeleverd. Uiteraard verwerken wij redelijke wijzigingen ook nog na betaling van de factuur, maar het facturatietermijn blijft ongewijzigd. In onze algemene voorwaarden staat vermeld dat facturatie plaatsvindt bij oplevering van het concept.

Staat uw vraag er niet tussen?

Voor veelgestelde vragen over een specifieke dienst kunt u de bijbehorende pagina bezoeken. Onderaan die pagina vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen.

Bellen

020 7870835

Direct contact met onze specialist. Snel, persoonlijk en zonder wachttijd.

Mail

info@laan35.nl

Stuur ons gerust een mail. We reageren vaak binnen één werkdag.

Klacht

info@laan35.nl

Heeft u een klacht of is er iets niet naar wens verlopen? Laat het ons weten.
020 - 787 0835 Offerte aanvragen